elephantastic-2023.reismee.nl

vanuit het vliegtuig getikt... kan het niet laten

Ik ben er nog. Ik zit niet in een cel. Ze hebben me laten gaan. Ik mag naar huis.
Maar spannend was het wel hoor.
Even maar bij het begin beginnen.
Goed geslapen en de wekker van 4 uur was zelfs niet nodig want om 3.35 was ik gewoon wakker. Rustig aan opgestaan. Even mn reacties gekeken op mn blog. Trouwens wel jammer dat ik niet kan reageren op jullie vragen.
Als je dus iets wilt weten, app me dan.Ik kan natuurlijk ook even al jullie vragen langs gaan en dan overal in een tekst antwoord op geven maar dat word misschien een wat saai verhaal. App me dus maar als je wat wilt weten.
Op mn gemakje opgestaan. Me in mn travel outfit gehesen ( ander woord voor jogging broek, t-shirt en vest) . Nu zeggen ze altijd dat je je beter een beetje netjes aan kunt kleden want dan zou het nog wel eens kunnen dat ze je up-graden.
Nou ,al kom ik in mn gala, ik ben nog nooit ge-upgrade. Dus ik ga voor het gemakje en hijs me in mn hangbroek en mn ENP t-shirt( dat dan weer wel). Alles gisteren avond al ingepakt maar ik ben een beetje een neuroot: alles nog een keer nalopen. Ben ik echt niks vergeten? Nee.
Koffer dicht, tas erop en naar de receptie van mn hotel. Taxi komt om 5 uur. Ik vlieg im 08.30 maar volgens de dame van de receptie moet je voor internationaal altijd 3 uur van te voor aanwezig zijn. En met het oog op mijn vermoedelijk insluiting door de immigratie plissies, kan ik maar beter geen risico nemen en ruim op tijd gaan.
Heel lief; bij de receptie stond een meeneem ontbijt pakketje voor me klaar. Croissantje, koffiebroodje en fruit. Wat een super hotel is dit. Klein, heel schoon en netjes en super vriendelijk personeel. Mocht ik hier nog een keer terug komen, dan wordt dit weer de plek voor mn overnachtingen.
Taxi precies op tijd. Koffer en tas erin en karren maar.
Ruim, zeg maar heel ruim, op tijd bij Chiang Mai International: 2 uur van te voor inchecken dus. Uurtje niks doen dan maar. Ontbijtje op eten, beetje lezen, beetje op mn telefoon. Iedereen uit zn slaap houden met mn appjes. Maar zo kom ik de winter wel door.
Tijd: ik mag inchecken. Nu wordt het serieuze business . Ik moet door de douane, naar de immigratie. Jezus ,dit allemaal voor 6 uur overstay! Volgens mij zien ze mn natte bovenlip en mn klotsende oksels al vanaf een afstand.
Paspoort op het plankje, openslaan, mij aankijken, iets in het Thais brabbelen, aan collega laten zien, mij nog een keer aankijken., weer in dat paspoort kijken……
En dat komt het: why do you have an overstay??? Over stay, me???? Noooooo, ohhhh???? Yes you have an overstay. What’s the reason?

Nou het rolde eruit zonder bij na te denken ( zag mezelf al tussen alle Thaise crimi’s in een vieze cel zitten): There was no plane, going to Amsterdam, yesterday…..
Oh, ok, please next time, be aware of the 30 days. Have a nice flight!
Pfffffffffffff…… en door!!!!
Zo dat is toch effe niet zo mijn ding. Ik kreeg eigenlijk alleen een standje. Hoefde geen boete van 500 Bath te betalen. Wel een stempel in mn pasport maar heb geen idee wat er staat.
Maakt mij allemaal niks uit. Ik ben er door en kan gewoon naar huis. Volgende keer blijf ik toch geen 4 weken meer. Dit gaat mij niet meer gebeuren.
Goed weer wachten en dan het eerste stukje vliegen naar Bangkok. Binnen een kleine anderhalf uur door naar de volgende vlucht. Wat een onwijs grote luchthaven is dat. Beetje rondgelopen en voor je het weet is het 11.45 en gaan we boarden.

Twee dagen geleden nog mn stoel via de site gewijzigd: zou nu alleen moeten zitten maar die mazzel heb ik nog nooit gehad.
En daar komt ie weer: als iets te mooi is om waar te zijn dan…. is het soms ook gewoon zo! Ik zit alleen!!!! Een hele rij met 3 stoelen voor mn uppie. Even spannend of er niet iemand nog op het laatste moment binnen komt maar nee hoor! Ik zit helemaal alleen op 3 stoelen.

Ga me gelijk helemaal installeren en wel zo dat ook niet iemand denkt van oh wij zitten met zn drieën ik ga even op haar gangpad stoel zitten. Echt niet, Ik geef deze luxe niet af.
Hapje, drankje en dan languit met het rolkussentje van Lau. Dekentje erbij en Sas is out.
Als ik wakker word zitten we op de helft. Nog een kleine 6 uur vliegen.

Ik ga een soort van afscheid van mn reisverhaal nemen. Niet helemaal want ik ga nog bij jullie terug komen over mn acties die ik wil gaan ondernemen en ik ga nog een fotoserie met de mooiste foto’s plaatsen. Maar vwb mn belevenissen is het helaas wel klaar.

Ik heb dit weer met zoveel plezier gedaan. Ik vind het echt heel leuk om te schrijven. En dan schrijven vooral uit mn eigen belevenissen en ervaringen. Misschien moet ik maar een stukje naar de Linda of zo sturen. Wie weet vinden ze het wel leuk om tussen al die toch wel jongere vrouwen wat te lezen over de belevenissen van deze jonge oude doos. Tips zijn welkom he… misschien denken jullie er anders over en hebben jullie een goed idee. ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken.

Lieve allemaal, wat heb ik van deze droom weer ontzettend genoten. Alles zat er in: lachen, gieren, brullen en heel hard huilen. Er was heel veel geluk maar er was ook heel veel verdriet. Ik schiet onmiddellijk weer vol als ik dit tik want dan denk ik aan Pun…. die lieve eenzame Pun. Mijn hart loopt over van liefde voor haar: ik kan jullie niet vertellen hoeveel.
Ik heb mooie nieuwe beginnende liefdes leren kennen, zoals Fah Mai, Chaba, Thong Ae, Pryi Mai en Sri prae. Ik heb meer dan genoeg liefde in me om ook hun in mn hart te sluiten.
Mn reis was fantastisch. Af en toe wat te zwaar maar daar heb ik van geleerd: dat gaan we niet meer doen.
Ik heb het geluk gehad om mijn grote inspiratie bron, Saengduean Lek Chailert, te leren kennen. Wat een mooi mens, wat een krachtige vrouw, wat een liefde heeft zij in zich. En zij rent rond op mijn laarzen. Ik ben er trots op dat ik de laatste week bij haar in de buurt heb mogen zijn. Mijn ervaring tussen al die olifanten, samen met haar en onder de buik van Fah Mai, is om nooit te vergeten.

Mijn Droom is opnieuw uitgekomen.|Dank jullie wel dat jullie met me mee hebben gedroomd.Lieve Han, dank je wel dat je mij altijd weer steunt in het realiseren van mijn olifanten liefde.


Tot mijn volgende droom. want je moet nooit stoppen met dromen en ze altijd waar blijven maken!

Een hele dikke knuffel van mij

Saskia, de olifanten knuffelaar

Reacties

Reacties

Mieke

Super bedankt voor het delen van je mooie avontuur!

Liefs Mieke

Mona

Wat een heerlijk verhaal weer Sas!
Je schrijft geweldig en ik zou zeker proberen iets te doen!!!
Voor nu goede reis verder; wel thuis!
Geniet van je gezin en je prakkie vanavond!! ?❤️
Bedankt dat ik / we mee mochten op jouw avontuur!!

Jean

Met veel plezier dit vol humor geschreven epistel gelezen.
Je bent een geweldige schrijfster

Susan

Meer dan geweldig jouw belevenissen. Nu lekker snel je geliefdes in Nederland knuffelen. Hoop dat jouw vlucht voorspoedig gaat. ?

Brig

Het was heerlijk om mee te genieten, mee te voelen en mee te kijken. Regelmatig met een dikke strot zitten lezen en vervolgens weer met een lach op mijn gezicht! Heerlijk dat je zo'n lieve man hebt die onvoorwaardelijk achter jou en je dromen staat! Ik ga je snel zien en natuurlijk horen!

Monique

Genoten van al je belevenissen en prachtige verhalen!
Komt vast een vervolg trip naar Chang Mai. Liefs

Mirjam

Lieven Sas inmiddels ben je veilig thuis. Ik heb genoten van je verhalen. Nu weer even wennen aan het hollandse ritme
Lekker bijkomen van alles

Leonieke

Lieve Sas, weer veilig thuis gelukkig en je hebt je kranig geweerd bij de controle op het vliegveld....hahaha ;) Je hebt intensieve, emotionele, mooie weken achter de rug. Al je verhalen waren weer een genot om te lezen en je foto's spreken boekdelen. Nu lekker bijkomen en vanavond aan de andijviestamppot, jummie jummie.
Dikke knuffels van mij XXX

Jacqueline

Wat een prachtige verhalen! Heb er van genoten. Zo bijzonder jouw liefde voor de olifanten en mooi dat je je dromen uit laat komen. Fijn dan je weer heelhuids thuis bent gekomen!

Louis

Ik heb genoten van je belevenissen en foto’s! ?

Minou

Welkom thuis, lieffie! Haar waait vanzelf in model..storm is coming! Geniet van je andijvie stamp! ;-)

We moeten maar es lunchen...hahahaha..komt me vaag bekend voor! Knufffff,

Helen

Lieve sas!!
Jij bedankt voor je mooie verhalen.
Welkom thuis??

Linda van der Zwan

Lieve Sas, weer thuis na een waanzinnige reis. Heb zo genoten van je reisverslag!!
Nu weer lekker thuis bij je hubbie en (klein)kindjes.
Probeer nog even in je bubbel te blijven! ?❤️

Criena

Home sweet home! Bedankt voor je heerlijke verhalen en probeer daar wat mee te gaan doen! Welkom thuis Sas ❤️?

Tonny

Dank je wel voor de prachtige verhalen en foto’s .. echt een lach en ook veel tranen ! Kan het me zo voorstellen .. nu weer lekker thuis , nagenieten van je mooie reis Gr ?

Alma

Goede vlucht en weer veilig thuis

Stanny

Dank je wel en een groots welkom weer thuis . Ook ik ga geen afscheid nemen van je verhalen . Lees ze gewoon nog een keer over

Adriana

Helemaal mee eens Saskia, blijven dromen en het proberen waar te maken! Fijne vlucht, en See you soon!?

Yvonne

Lieve Sas, weer veilig bij manlief en bijkomen van de wondermooie reis, dank voor je verhalen, dikke kus.

Sonja

Lees dit verhaal terwijl ik voor onze prachtige kleinkinderen zorg. Wat een fantastische oma Sakkia hebben ze toch. Ze doet het gewoon. Haar droom waarmaken. Wat een voorbeeld! Nu lekker thuis met Han nagenieten van de bijzondere weken. Tot snel! Liefs van Sonja, Dex, Storm en Yentl.??

Corrie en Lies

Ha Sas, fijn dat je weer veilig thuis bent! Ik zou zeker iets van columns gaan schrijven, echt leuk en gezellig om te lezen jouw verhalen! Liefs van ons

Kel

Wat een prachtige afsluiter! Ben heel blij dat je weer lekker thuis bent hoor! ❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!