elephantastic-2023.reismee.nl

Mn laatste dag hier in dit mooie land

Heerlijk geslapen. Op een alarm na die om 5 uur als een gek in mn kamer ging staan loeien. ik helemaal gedesoriënteerd, kon het lichtknopje niet vinden dus trok een schemerlampje tegen de vloer. Tegen de tijd dat ik licht had was het klaar. Geen idee waar het vandaan kwam of wat het was.
Toch nog even doorgeslapen; ik hoefde er niet uit om 6.15 Kon gewoon uitslapen tot 8 uur.
Lekker weer zo'n douche pakken en dan naar dat heerlijke ontbijt, wat ik me nog kan herinneren van vorige keer. Croissantjes, sapje, cappuccino , zoete broodjes enz. Ik kan er zo van genieten. En ik moet bouwstenen hebben want ik moet op jacht naar de ring! Klinkt als een spannend verhaal. Dat is het niet hoor. Het is vooral een verhaal van heel lang wandelen en de winkel dan niet gevonden hebben.....
Ondertussen wat tempels bezocht: zie je er 1 dan zie je ze allemaal. Wel indrukwekkend hoor trouwens. Wat een rijkdom zit er in die tempels. en elke hoek van de straat staat er 1. Het boeddhisme, een prachtig geloof wat vooral gaat om liefde en respect voor mens, dier en natuur. Hoe kan het dan dat die ellende met al die dieren hier overal gebeurd? Ik heb het niet alleen over olifanten, maar over al het afschuwelijke dierenleed wat in dit mooie Boedhiste land overal speelt. Zelfs honden en katten gaan hier naar de vlees industrie: so rather be vegan before you eat something you don't know!
ik heb volgens mij heel Chiang Mai doorkruist en weer terug en alles zonder ring. Ja en dan moet ik toch maar wat anders voor mezelf kopen want ik verdien het. Hard gewerkt, al mn enthousiasme en energie gegeven. Ik mag wat aan mezelf geven! En geloof me dat is gelukt...
Ook ondertussen nog even wat voor de kleinste van de kids gescoord.
Ik vond een leuk tentje om wat te eten. Ik kan ondertussen geen noedels, pad thai en rijst meer zien. Ik was dus dan ook heel blij met de uiensoep die op de kaart stond. Lekker een passievrucht jus d'orante extra large erbij en mn energie level steeg weer. Moest ook wel want ik was ongeveer aan de ander kant van de stad en moest toch terug naar mn hotel. Nou kan ik overal een tuktuk nemen maar ik weet niet.... ik vind het allemaal engerds in die karretjes. Ontvoeren me vast of zorgen ervoor dat ik al mn geld kwijt raak... hahahah nee hoor, ik loop gewoon!

Terug naar mn hotel en inpakken.
Morgen ochtend om 5 uur word ik opgehaald en dan wordt het spannend.
ik heb een overstay van 6 uur. Dat betekent dat ik 6 uur te lang in thailand ben op het visum wat ik heb ( geen visum eigenlijk). Er bestaat een kans dat ze moeilijk gaan doen, dat ik een boete moet betalen van 500 bath ( ongeveer 15 euro) en ik een stempel krijg in mn paspoort. in het ergste geval houden ze me lang op en kan ik mn vlucht missen waardoor ik ook mn aansluiting op Bangkok mis. Maar de mensen van het Thailand forum hebben me verzekerd dat dat allemaal niet gaat gebeuren met slechts een overstay van 6 uur. ik krijg er toch een beetje vlekken van. Ga er goed op tijd heen om maar zo snel mogelijk langs de controle te zijn. En dan ook nog hopen dat ze die steen niet vinden in mn bagage: dan kom ik sowieso voorlopig niet thuis.
Dus ik ga nu mn spul allemaal inpakken, mn winterkleren klaarleggen voor morgen en dan maar proberen te slapen.
Jullie zijn nog niet van me af: ik stuur nog wel even een verhaaltje om alles echt af te sluiten. Ik ben net Heintje Davids ( kennen de meeste waarschijnlijk niet, maar die bleef afscheid nemen): ik kan niet stoppen met schrijven en ik heb even geen ander onderwerp dus ik verveel jullie nog even. En ik ga jullie hulp nog nodig hebben. Voorlopig zijn jullie dus nog niet van me af.
Tot morruguh.

Reacties

Reacties

Leonieke

Veilige reis terug lieve Sas en succes bij de controle....Komt vast goed!
Ik heb in ieder geval genoten van al je verhalen en mooie foto's (behalve die enge insecten...) en ik hoop dat we snel weer kunnen knuffelen. XXX

Els roozenburg

Goede reis terug, ik heb genoten van je verhalen.

Criena

Jij mag blijven schrijven hoor Sas ❤️ i love it

Tonny

Jeetje Sas … ik heb niet veel gereageerd maar alles van je gevolgd ! Je bent echt een schrijfwonder ! Geweldig om te lezen en de mooie foto’s te bekijken ! Hele goede terugreis ! Kus van mij !

Natascha

Fijne terugreis!!

Mario

Goeie reis zussie!! Wat een geweldig avontuur weer!!! Ga je snel weer zien! Supertrots!! ❤ ?

Mieke

Hallo Saskia, ik heb genoten van je verhalen! Dank je wel!

Ik ben benieuwd naar de realisatie van je plannen (hoge drukspuit en honderiemen).

Je bent echt een kanjer, chapeau voor wat je voor de olifanten hebt gedaan!

Mona

Ja ik ken Heintje wel ??
En shit dat je de ring niet gevonden hebt; wat heb je jezelf nu kado gedaan?
Slaap lekker en voor morgen vast een goede reis!! Het komt allemaal goed… op naar je prakkie!!!

Marian

Veilige reis, en in Thailand is alles op te lossen met geld, dus maak je geen zorgen.
Ik zie je weer in Nederland, kunnen we lekker bijpraten over de olifanten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!