elephantastic-2023.reismee.nl

mijn inzet en enthousiasme gaan vruchten af te werpen.

In mn hoekje bij de koffieshop met mijn laptop. heftig tikkend aan mn verhalen van gisteren.
Ik zag vanuit mn ooghoek dat Lek er was. Ik had om een gesprek met haar gevraagd maar wist niet wanneer dat zou gaan gebeuren. Ze zag me zitten en riep" Saskia, come sit at my table" Hoorde ik dat nou goed? Riep mijn voorbeeld mij nou bij naam ( de hele groep waar ik een week mee gewerkt heb wist mij naam nog niet eens: Nina???)? Zij wist mijn naam gewoon.
Spullen neergegooid en bij haar aan tafel gaan zitten. Ik kreeg thee en er werd fruit geserveerd. Zal ik je vertellen dat ik gewoon zenuwachtig was. Leek wel zo'n hysterische puber die zijn idool ontmoet! Zal toch niet flauw gaan vallen hahahaha. Nee hoor, maar ik vond het wel spannend. Ik wist wat ik wilde vragen en wilde vertellen.
Eerst beetje beleefdheden: hoe lang ben je hier, hoe vind je het enz.
Toen mijn voorstel: Lek, kunnen jullie hier op het centrum hoge druk reinigers gebruiken?
Ze hebben er dus 1!!!! Maar kun je er meer gebruiken, voor bijvoorbeeld het honden zwembad, de honden hokken, olifanten water tanks. Nou dat kunnen ze wel gebruiken. Hoeveel dan: 10, 20, 30, 50???
Ze was bescheiden. 10!!! Dat moet toch gaan lukken? Dat moet ik met de hulp van jullie allemaal toch voor elkaar gaan krijgen? Misschien een bedrijf vinden die het voor een lagere prijs wil leveren? Help, help, help!!!
Mijn project krijgt vorm. Nu moet ik jullie nog mee krijgen. Gaat me dat lukken? Ja dat gaat me lukken. Misschien zelfs wel met hulp van onze Padel vereniging als in Plaza Padel? Het gaat ons lukken, dat weet ik zeker. Net zoals die schaduwdaken 2 jaar geleden, waar we binnen no-time 1100 euro voor hadden opgehaald . Resultaat; schaduwdak voor Pun en twee schaduwdaken voor KK!
Die hogedruk reinigers gaan er komen, dat weet ik zo zeker!
En dan mijn volgende vraag aan Lek, met de hoop dat ik het droog houd.
Mijn verhaal over Pun en het verlies van haar baby Pin en het niet kunnen bezoeken van het graf van Pin omdat er een hek staat.
Lek kent het WFFT goed en kent de mede eigenaar Noi. Zij is de eigenlijke oprichtster van het WFFT en dat heb ik nooit geweten.
Ik vroeg haar of het klopte dat olifanten moeten kunnen rouwen en naar het graf moeten kunnen van hun geliefden?
Ik heb dus gelijk: zij moeten, om te verwerken, bij het graf kunnen komen.
Dus Pun die voor het hek staat met haar hoofd te schudden, staat daar want ze wil naar het graf van haar baby. Ik wist het, ik voelde het en niemand wilde luisteren. Zelfs op een uitgebreide app hierover naar Edwin heb ik geen antwoord gehad. Ik ben niet gehoord.
En naast mij zit nu iemand die naar me luistert. Terwijl ik dit tik, lopen de tranen over mijn wangen: het verdriet van Pun, haar leed... Ik voelde het.
Gelukkig hield ik het tijdens mij gesprek wel droog. Maar zij voelde mij ook. Ze luisterde zonder onderbreken en herhaalde op de juiste momenten. Na mijn verhaal zei ze tegen mij: I am going to see what I can do. I am going to contact Noi and tell her this story. Noi will listen to me.
Als dit toch eens waar zou kunnen zijn: Pun die naar haar overleden baby kan. Niet meer gehinderd door een hek. Dan heb ik bereikt wat ik heb willen bereiken.
Geen brug te ver voor deze olifant. Misschien heb ik mijn eigen glazen ingegooid en kan ik hierna nooit meer naar Pun. Want Edwin gaat dit ook te horen krijgen, denk ik. En hij weet dan zeker van wie dit af komt. Maar dat interesseert me niks. Als Pun hierdoor iets kan gaan verwerken, wat haar door het ras Mens is aangedaan, dan is dit de prijs die ik ervoor betaal. Een prijs die ik wil betalen. Ik hoef er niet over na te denken.
Daarna werd het gelukkig luchtiger want zij heeft mijn emotie gezien en gevoeld. We hebben het over onze mannen gehad en over haar schoonmoeder, het geen kinderen hebben maar alles voor de dieren te willen doen ( heb ik al verteld dat ze alle kikkers gaat opkopen op de markt om in haar vijver te laten?). Het was zo' n prettig gesprek: gewoon met zn tweeën ( 3 e's hahaha). En dan de kers op de taart: saskia, do you want to come with me tomorrow, in the park to go to the baby's????? What do you think??? Yes Yes yes!!!!
Ach wat ben ik blij en trots! Ik heb weer een steen gelegd. Mijn dromen worden opnieuw werkelijkheid. Pun gaat vast geholpen worden door het toedoen van Lek. Ik heb een nieuw doel om iets te doen voor het ENP. En ik denk dat ik er een vriendin bij heb.... misschien... maar ik heb in ieder geval mijn verhaal kunnen vertellen.
Nu aan het wachten op Lek om naar de kleintjes te gaan. Ik weet dat dat nog wel eens even kan gaan duren!

Geen foto's van dit moment en ook tijden mijn tocht met Lek, zal mijn toestel niet constant voor mn gezicht hangen. Ik ga beleven, voelen en vooral genieten.
Catch with you up, later!

Reacties

Reacties

Dana

Alsof ik een boek lees, Sas en over je schouder meekijk en meebeleef. Wat een heerlijk, onzelfzuchtig mens ben je toch! Weet zeker dat jij elk obstakel, of het nu een hek is of iets anders, weet te overwinnen! Geniet van je laatste dagen daar! ?

Brig

Ja hoor, je hebt het weer voor elkaar: kippenvel!
Geweldig Sas!! Hoop zo dat ze iets kan betekenen voor Pun! Geniet van je laatste dagen! X

Mireille

Jeetje Sas. Je leeft je droom…..
En bent voor mij de Nederlandse Lek! Geniet ?
❤️

Helen

Wat een goed verhaal weer!!!
Tuurlijk krijg jij het voor elkaar om hogedrukreinigers te scoren!!!! Super initiatief.
Geniet nog een paar dagen, je komt terug met een tas vol herinneringen en emoties.?

Mo

Wat mooi Sas! Ik voel het helemaal tot hier. Wat ben je toch een prachtig mooi mens.

Minou

Hee kanjer!!!

Lekker kort bij jezelf gebleven, trots op je!! Mooie mense; er zijn er t weinig van, gelukkig ben jij er! Go, go, go girllll! Denk dat jij nog jaren bij Pun terecht kan; respect heb je afgedwongen en dat telt in Thailand en omgeving. GENIET!!!!! Dikke knuf,

Criena

Volgende project in Holland! Schrijf een boek ? je kan zo heerlijk vertellen/schrijven Sas!

Yvonne

Wederom zo mooi verteld Sas, ik heb zoveel reslect voor je. Geniet nog even??

Andrea

Super benbtrotsop je buuf???

Stanny

Ik doneer

Annemieke

Prachtig Sas!❤️

Leonieke

Goed gewerkt Sassie, trots op jou!
XXX

Mieke

Goed idee van die hoge drukspuit!
Een financiële bijdrage kan er altijd af.

Goed bezig Saskia!

Natascha

Wat heb jij je ❤️ toch op de goede plek …
Toppertje ben je !!

Anneke

J bijt j vast en op de zo bij jou passende betrokken wijze, dit mooie contact met Lek!!
Wat prachtig dt jij j weer wilt inzetten vr hen n hoe top dt jij j weer zo hard maakt om Pun bij haar overleden lief te kunt laten komen..wat zal dat FANTASTISCH zijn en idd zo mooi dt jij weer gr j gevoel gaat!!
Geniet ng even n zeker als j met Lek nr d baby’s gaat xx

Yolanda

Wat mooi dat je dit gesprek op deze manier hebt kunnen voeren en je het voor elkaar krijgt dat Lek de moeite neemt om er voor te zorgen dat de moeder afscheid kan nemen van haar bab.

Je Broer

Jeemig zussie...ik wordt gewoon zelf emotioneel als ik dit alles lees... echt geweldig wat je doet!! Supertrots! Hééle dikke knuffels! ❤

mirjam

fijn dat je je gehoord weet. Geniet nog van de laatste dagen en sterkte bij het afscheid nemen

Mona

Ohhh je dromen komen uit!! Wat een prachtig verhaal maak je er weer van.
Een boek moet je er zeker van maken en het dan opsturen naar Lek!!
Wat ben je toch een kanjer!!! ❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!