elephantastic-2023.reismee.nl

En dan ineens is het donderdag....

Ja het is ineens donderdag en ik begin redelijk te wennen. Het is hier echt wel geweldig. behalve dan misschien de geur in de badkamer. Iedere keer als ik die badkamer inloop krijg ik een soort van kokhals neigingen. Ik denk dat het de riolering is maar t'is niet te doen. Als je er even in staat went het maar ik word er niet heel vrolijk van. Heb jullie al verteld dat ik een soort van oog in oog stond met een enorme kakkerlak die net bezig was in het afvoer putje te kruipen. Gelijk aan het verhaal van Han gedacht: als er 1 is, zijn er altijd 2... Waar dan??? Nog steeds niet gevonden. Nou had ik al kots neigingen van die geur. Het werd er niet beter op bij het zien van die kakkerlak. Daarbij kwam nog het verhaal van 1 van de meiden hier: er had een kakkerlak s' nachts gepiest op de hals van haar vriend. Hele grote rode ontstoken plek waarvan ze eerst geen idee hadden hoe dat kwam. Maar toen het steeds erger ging branden naar een dokter en de conclusie: kakkerlak pis! Dus dat allemaal in mn achterhoofd heb ik de kraan even flink op het putje laten lopen. Beter een verzopen kakkerlak dan een piesende! En echt waar hoor, ik houd van alle dieren maar met kakkerlakken heb ik toch net iets minder... sorry!
Goed de dag begint wederom in de keuken; bananen sorteren, lossnijden van de stam en in rekken gooien. Klusje van niks maar je gaat er een partij van plakken, niet normaal.
Na het distributie centrum werk arriveerde een vrachtwagen vol met watermeloenen die eruit moesten. 1 in de laadbak de rest in rijen ervoor en werpen maar. Ik ben zo baltechnisch; ik vond het geweldig. Ik stond direct naast de gooier in de vrachtwagen en ben losgegaan met door gooien. Uurtje of twee verder, iedereen een geblesseerde schouder of een tennis arm , maar die vracht wagen was leeg en wat bleek..... Ik heb daar toch een partij waardering mee opgebouwd. Als enige de hele tijd doorgegaan, en gevangen als een pro dus deze ouwe zou zo kunnen gaan basketballen of zoiets dergelijks. Voor de middag hadden ze blijkbaar iets nodig voor ons om ons te laten doen: het werd zwembad van de honden schoonschrobben met een borstel. Hoe een onzinnig werk kun je hebben. Geen schoonmaak spul, geen goede borstels, geen druk op de waterslang. 1 grote glibber bende!
Hebben jullie dan geen hogedruk reiniger???? Huh...... nee!
NEE?????????? Project Sas geboren..... hoge druk reinigers regelen voor het ENP. Zoveel waterbakken, voerbakken, nachtverblijven van honden, olifanten, katten enz. Je hebt dan toch een hogedruk reiniger nodig?
En denkend aan het WFFT: bij hun hebben ze het ook niet!
Joehoe ik heb weer wat te ondernemen: ik ga aan de slag om deze apparaten ( stuk of 30 of zo per opvang) bij elkaar te regelen. En daar heb ik jullie weer voor nodig.
Laat het even bezinken. Ik ga het uitwerken en kom er op terug. Alle ideeën zijn straks welkom dus denk vast met me mee. Volgende week ga ik het gesprek aan met Lek en Darrick en ga ik er hier op terug komen. Edwin van het WFFT heeft al aangegeven geïnteresseerd te zijn.
Gelijk helemaal enthousiast, gelijk proberen hier vrijwilligers erin mee te krijgen. Tuurlijk gaan ze allemaal mee helpen..... We gaan het zien hahahah
Ok einde van de dag in zicht. Beetje zitten tikken en huppelend naar bed: de donderdag laat zn kont zien... Op naar de vrijdag, die ik er gelijk maar achteraan gooi.
Vrijdag wordt het eindelijk poepschep dag. Ik heb het zo gemist, nou mag het eindelijk weer.
Olifanten stront vanuit de nacht verblijven van de olifanten scheppen. No problema, voor mij natuurlijk. Heb al heel wat geschept dus draai mn hand er niet voor om.
Nou......... dat poep gebeuren was inderdaad een makkie. Maar als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook ( waar komt dit eerder voor in mn verhalen...?). Er bestaat hier nog iets als een mest hoop en die moest in een laad bak.
Nou stinkt de badkamer, maar dit is te erg voor woorden. Zo'n vieze gore lucht, zum kotsen. Natte smerige, warme stront met etensresten ertussen. Ik stapte 1 stap naar voor en zakte tot halverwege mn kuiten in de natte derrie. Wat een mazzel dat ik mn kaplaarzen aan had. De vliegen leefde een paradijslijk leven op die mesthoop.
Ik kreeg het niet voor elkaar: met een schep in een zak. Daarna de zak leeggooien in de laadbak. Zelfs menthol in mn neusgaten smeren ( tja bij de politie gewerkt he), hielp niet. Zodra ik het voelde... het warme, drassige, ging ik echt zowat over mn nek.
Daaaaaaaag lui, ik haak af... dit weiger ik. Ik ben aan de kant gaan staan en heb met verbazing gekeken dat er zelfs figuren waren die het opschepte met hun armen en zo in die laadbak flikkerde. Ik heb heel veel over voor die olifanten maar dit dus niet.
Wist niet hoe gauw ik daarna de stinkende badkamer in moest om te douchen en met mn neus in de geurende badschuim moest hangen.
Mocht dit een herhalende klus zijn voor volgende week??? Mij niet bellen!!!!
Gelukkig was het middag programma iets schoner: we gingen de skywalk lopen. Dat is een hele lange brug ( totaal ongeveer een wandeling van 2 uur)die over het hele terrein gaat. wat was dat super mooi. De natuur is hier zo ongelooflijk groen en weelderig. Adembenemend mooi en adembenemend HEET!!!! Water gutste van onze hoofden. Zonnebril op , pet op, ingesmeerde benen ( niet dat nodig is want daar zit geen pigment meer in geloof ik), korte broek en t-shirt. Klotsende oksels, geen krul meer op mn hoofd maar geweldig genoten.
De hele Kamla familie ( je weet wel die ik over het water heb zien thuis komen) leeft hier. wandelend over de brug probeerden ze met hun slurven bij ons te komen. Niet omdat ze ons nou zo leuk vonden maar op jacht naar eten.
Het was voor sommige niet te doen in de hitte. gelukkig waren er om de zoveel meter schaduw plekken waar iedereen ook neer plofte.
Als kers op de taart naar de plaatselijke koffie tent voor een smoothie of milkshake. Ja je gelooft het niet: in the middel of no where een tentje waar je de lekkerste milkshake kon krijgen voor 45 bath, zeg maar €1,50. Deze hydratatie was niet geheel overbodig. Even bijkomen en dan terug naar het centrum. Langs Catkingdom met alle poezen beestjes, de honden verblijven, zo weer de stinkende badkamer in: voor de tweede keer onder de douche. Even snel de was weggebracht en op naar het buffet.
Tafel indeling was heel verrassend leuk. Ik zat met mn maatje uit Amerika ( niet die populaire!) en de twee meiden uit Zuid Amerika. Het gesprek was geweldig. Het begon over dromen en binnen een sec ontstond er een diepgaand gesprek over elkaars dromen, of die uit konden komen, wat de wensen waren enz. En toen kwam het op mij: wat hadden ze een bewondering voor me.... Als ze later groot waren, wilde ze worden zoals ik. Ik was een voorbeeld voor iedereen ( kom maar, kom maar....)! Ik had zo'n power en uitstraling....... Nou nou nou, ik was op slippers maar ik gleed enzo naast. Die had ik niet aan zien komen Ik was zo'n power vrouw en ik schreef ook nog eens een blog, die ze allemaal wel wilden lezen ( gaan we niet doen).
Al met al was het een avond om je je goed te laten voelen. Het maakte me dat ik mn zelf vertrouwen weer terug kreeg en wist dat het goed was zoals ik me had opgesteld.
Kun je dan lekkerder slapen als na dat nieuws???? Denk het niet
Nog even met mn lief gebeld, wat foto's uitgezocht en richting mn mand.
Morgen alweer zaterdag en heb ik nog maar een goede week te gaan voordat mn avontuur er weer opzit.
Tijd gaat snel. aan de ene kant te snel aan de andere kant wil ik ook wel weer graag naar mijn Han, kids en kleinkind toe. En een balletje padel heb ik ook wel zin in. Nog even een dikke week van de ele's genieten maar....


Reacties

Reacties

Mirjam

Ha Sas, wat een verhaal en belevenissen allemaal! Het ziet er erg mooi uit daar. Dat klimaat en die vochtigheid is wel slopend. Kan me voorstellen dat je vroeg je bedje inrolt. Jammer van die stinkende douche. Kunnen ze daar niks aan doen?
Veel liefs van ons

Annelies Prins

Wat een verhalen zeg! Zo leuk en indrukwekkend, zoals jij het allemaal beschrijft. Geniet nog lekker en tot gauw! ?

Natascha

Dat jij een powervrouw bent wisten wij natuurlijk allemaal al , hoor je het ook eens van een ander ?

Mona

Dat ben je ook Sas!!!! Powervrouw!!! Met alles wat je hebt meegemaakt en wat je nu doet?!?!?
Jaaaa op zeker Power!!! ❤️❤️

Brig

Wat een mooie, fijne schouderklopjes! Geweldig Sas!

Monique

Van die vierkante kamfer blokjes kunnen helpen tegen de geur maar ook tegen kakkerlakken. Vliegende kakkerlakken zijn helemaal vreselijk. Hopelijk ben je er niet meer tegen gekomen ?

Linda van der Zwan

Wat een geweldig verhaal weer Sas, maar die kakkerlak... Die hadden wij in mei in onze klamboe. Nog nooit zo snel uit bed gekomen ??
Het is echt super stoer wat je doet en geniet lekker van alle complimenten!??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!