elephantastic-2023.reismee.nl

and there we are.....en nu?

Tsja, zo gewend aan heel vroeg opstaan dat zelfs als je tussen kraakheldere lakens ligt, je nog steeds om 5.30 in de wakker stand schiet. Dan heb je wel weer het voordeel dat je er niet uit hoeft te springen maar je gewoon nog een keer of 2 om kunt draaien want om 7 uur moet je er toch wel uit zijn.
Elephant Nature Park komt je om 09 uur halen en dan moet er wel ontbeten zijn. En dat heb ik gedaan.... Ontbeten!!!! Wat een heerlijkheid: croissantje, zoete broodjes, fruit, echte cappuccino , verse jus d' orange. Of ik niet toch liever een Thais ontbijt wil.... Ben je gek of zo: ik heb 2 weken niets anders gegeten. Noodles om7 uur zijn niks voor mij. Dus heerlijk ontbeten en daarna nog even getut op mn kamer en dan.... spannend...!!!!
Om 9 uur stonden ze er hoor, van het ENP. Mee in het busje. Er zat al een meisje uit frans,Belgie in: CoCo. wat een leuke naam en wat een lief meisje. gelijk aan de klets.
Direct schoof er nog een Duits meisje aan. Gelijk even verteld dat ik niet verder kom dan : Da Kommt wieder so einer Halbstarker auf seine mopet angeknattert! En ook met Mit, nacht,nebt,sammt, kom je niet verder dus we blijven in de Engelse modus.
Volgende stop een echtpaar uit Australie waarvan hij zo uit een foute serie zou zijn geslopen. Zij heel klein en wat giebelig. Duidelijk ouder dan ik!!!!!
Moesten ook nog een vriend van hun ophalen die op een anders adres zat. Man duidelijk over de datum en niet heel stevig ter been dus ik ben dit keer niet de oudste krakken mik, das hier heel duidelijk.
De Archie Bunker was erg aanwezig en gaf ieder keer opnieuw aan dat het niet zn eerste keer was en dat hij wel wist hoe het er allemaal aan toe ging. Ik heb me even een ietwat op de achtergrond gehouden.
Zeg maar 1.30u later, na een plas/en donut pauze. is de aankomst op het park.
Wow, wat is het hier mooi! En wat ziet het er allemaal gelikt uit. En wat lopen er een hoop mensen rond.... toch wel een paar busjes met toeristen en dag gasten.

Even inchecken, de knip trekken, T shirt en tasje voor waterfles uitzoeken . Dan naar de lunch want onze kamers waren nog niet klaar. Dat blijft natuurlijk toch wel een dingetje: krijg ik een gedeelde kamer of zit ik ( bij voorkeur)alleen.
De lunch is giga: alles is vegetarisch en ziet er geweldig uit. Een behoorlijk groot buffet met van alles. De keuze is met recht reuze en daarbij is het ook gewoon heel lekker.
Even eten met mn busgenoten en met mijn olifanten kennissen Rob en Marian, die daar al een paar dagen zijn. Zij zijn getrainde ENP-ers, komen er al jaren en kennen alles als hun vestzak dus ik ga zoveel mogelijk als een schaduw achter hun aangeplakt zitten.
Na de lunch de kamers: ik heb F9 met ene Leonore. Blijkt een echte mate uit Australie te zijn van 60 jaar. Een be-(ge-)scheiden dame die alles fantastisch vindt. Onze kamer is echt geweldig. Een grote kamer met een hemelbed en een twijfelaar en een badkamer met warme douche. Wat een luxe. Ik ben de oudste ( hahaha) dus ik mag in het antieke hemelbed. Leonoor gaat ervoor, in het twijfelding. ah wij gaan het wel redden met zn tweeën. Beetje jammer: geen kasten dus we gaan weer 2 weken uit de koffer leven.
Spulletjes zo goed mogelijk opgeruimd en maar aan elkaar vragen of we dit wel goed vinden van elkaar, of dat dit goed is voor de ander enz, De bescheidenheid viert hoogtij
Op naar de meeting waar een stuk of 30 nieuwe vrijwilligers zijn bijgekomen. Heel voorstel rondje ( naam en land), voorlichtingsfilm, huisregels en rondleiding door het gebouw en direct naast gelegen gebied.Het is huge! Edwin had al tegen me gezet dat het erg commercieel is, ik vond dat geen fijne opmerking, maar ik moet toegeven dat ik wel begrijp wat hij bedoelt.
Maar er kan niet anders gezegd worden: het ziet er allemaal gelikt uit. En waar ik heeeeel blij mee ben: ze hebben een koffiebar, met cappuccino en nog meer lekker koffies!
De groep een beetje bekeken en ik zie dat het allemaal toch weer heel erg jong is. En vooral ook erg aanwezig.
We gaan het allemaal meemaken. Ik zit in groep A en we gaan morgen poep ruimen. Das in ieder geval bekend terrein voor me.
Er was ons verteld dat we rond 16.45 klaar moesten gaan zitten op de loop brug want dan zou er een hele familie olifanten over de rivier aankomen. Met Rob en Marian op de brug maar niks familie olifant.... Na ongeveer 3 kwartier hebben we het opgegeven. Bleken ze van de andere kant te zijn gekomen.... Wij dus met zn allen gefopt: allemaal naar links kijken en dan op rechts aankomen. Nou ja, dan maar eten en op zoek naar de dames van de massage. Mijn rug heeft dat zo verdient. Het is reuze fijn dat Mar het allemaal wel weet en dat ze ook nog wat Thais spreekt. Ik een total body massage. En denkt nou niet aan wat zacht geaai: Ik ben uit elkaar getrokken, dubbelgevouwen en weer terug. Duur: ruim een uur voor 200 ThBath. dat is dus nog geen 5 euro. Nou kom maar op dat gaan we dus ieder dag even doen, dacht ik zo.
time to say goodbye and go to sleep.
Alles in goede harmonie met mt mn Mate.
Goodnight, mate!

Reacties

Reacties

Mona

Klinkt geweldig!!! Trust Mate ?

Joke

Heerlijk zin massage ja flink trekken maar je wordt er heel soepel van

Regina

Klinkt weer helemaal gezellig en positief, ben benieuwd naar de olifanten, zullen er wel veel zijn. Weer heerlijk op de hoogte, veel plezier.

Alma

Je kan zo weer terug naar werk. Al gewend aan 05.30 hahah

Leonieke

Nou...het ziet er allemaal wel heel anders uit Sas! Hoop dat je er een mooie tijd hebt en weer nieuwe grijze vriendinnetjes in je hart mag sluiten. XXX

Helen

Weer een nieuw avontuur, het begint in elk geval positief, en jij bent inmiddels wel ervaren.
Heerlijk zo’n massage, geniet ervan.
Welterusten Sas???

Anneke

Weer n dag vol van gave ervaringen!! Geweldig n weer aftasten maar ook dit komt weer goed en ook wel lekker alles wat kuxer n nu ng okifanten scoren?

Mirjam

Nou Sas dat is andere koek. Fijn dat dit je 2e adres is, want anders was het een tegenvaller. Dit is luxe en heerlijk zo’n massage!

Sonja

En zo vliegen de weken. Geniet van je volgende avontuur. De herfst is hier nu toch echt begonnen.
Liefs uit Wijk aan Zee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!