elephantastic-2023.reismee.nl

Two days in a row

Vonden jullie het gek??? Gisteren geen mailtje dat er een nieuw verhaal beschikbaar was? Of eigenlijk wel lekker?
Vrees niet hoor, ik praat jullie helemaal bij.
Ik had geen goede dag gisteren. Blijf me maar niet helemaal fit voelen. Vroeg in de ochtend gaat het nog redelijk goed. Dan moet mn lijf nog een soort van wakker worden. Maar na het ontbijt, als we echt aan de bak moeten... komt er weerstand:" wat doe je, idioot? Kilos stront scheppen, met karren vol met compost rondsjorren... Je lijkt wel niet wijs. Misschien ga ik je effe laten voelen dat wij lichaamsdelen, het niet zo lekker vinden!
Je bent geen 20 meer en met jouw historie moet je misschien effe stapje terug doen."
Ja en dat wil je eigenlijk niet, toch.... Maar soms ben ik heel verstandig en luister ik naar mn verstand. Dussssss ......
Eerst maar even de dag update van gisteren. Ik was vandaag ingedeeld op het center van het park: 2 olifanten met zn drieƫn. klinkt als een makkie....

Center ging in de ochtend even niet door voor mij! Ik moest naar Midlands... Naar Pun... joehoehoe!
Geweldig om aan te komen. Uit de vrachtwagen te kruipen, manden fruit en bananen uitladen. Dan lopen richting de plek waar Pun staat en dan heel zachtjes haar naam roepen...... : ze hoort me direct en komt gelijk naar me toe lopen. Het overweldigt me iedere keer weer.
Het hele ritueel weer afgespeeld: bananenballen, composten, water- en salade bakken van de ele's boenen, hok schoonboenen. En dat alles weer in de kokende hitte. Tot op mn bot drijfnat. Om 11 uur kwam Jam met de boodschap dat we in de vrachtwagen moesten en naar een ander project. We moesten een modderbad gaan graven. Ik geloof dat ik alleen maar stom heb staan kijken en als een makke lam in die vrachtwagen ben geklommen. Eenmaal aangekomen, kon ik kiezen tussen een schep en iets van een spa en graven.... Nou forget it. Ik kreeg die schep niet eens de grond in. Ik heb de schep gepakt, heb me omgedraaid en ben weggelopen. Dit mogen de jonkies doen. Ik haak af.
Terug naar het centrum om te lunchen . Jam vroeg me of ik s'middags teamleader wilde zijn bij het project waar Pun staat..... Nou dat wilde ik wel... bere trots.
Maar Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook!
Was een foutje: ik moest naar het centrum met de 2 olifanten. Jammer jammer jammer... Ik zou een hartstikke leuke teamleader zijn .... hahahaha
Nou ja dan een andere keer.( Komende week ben ik het 3 keer !!!! Bij Pun)De middag was vooral gevuld met vliegen, vliegen en nog meer vliegen: hysterisch wordt je ervan. Lekker fruitsnijden met 1000 vliegen die allemaal een landingsbaan op jou zoeken.
Maar na vliegen komt hoosbuien..... En dan wel als je net met je bak met ballen richting de olifant loopt. Weer zeiknat. Nu niet van het zweet maar van de regen. Mn hoofd heeft iets van een antieke badmuts, mn t shirt is bijna 2 meter en het loopt zo mn kaplaarzen in. Maar ohhh wat een lol....
Gauw terug naar je kamer en een lekkere uh koude douche.... wat een shit. En als je je dan niet helemaal lekker voelt dan gaat het effe niet goed.
Ik dacht, de enige die dit kan veranderen, ben ik zelf: Katie de coƶrdinator en degene die ik goed ken ,een berichtje gestuurd of ze tijd heeft voor me. Reslutaat .......
Vanochtend een gesprek met haar gehad, nadat ik me vreselijk verslapen had. Ik werd om 6.15 wakker ( gewoon de wekker uitgezet) terwijl ik om 06.30 moet beginnen. in een broek en t shirt gesprongen, tandenborstel in mn mond gehangen, bril op mn neus en gaan. Na die geweldige regenbui van gisteren zat mn haar weer a la Avro's Toppop.
Jammer dan: heb al verkering en hier kent geen hond me.
Gesprek met Katie heeft goed gedaan: ik ga s'ochtends na de bananenballen en ontbijt tussen 9 en 13 rustig aan doen. Composten en extra klussen zijn uit mijn lijstje. Ik ben er blij mee! Geeft me iets meer rust
Goed, dat gezegd hebbende, ga ik in alles een tandje terug. Laat de pubers maar wat harder lopen.

Vanmiddag is mn crea bea middag: we gaan weer speelgoed voor de olies maken.
Dit doen we van bananen bladeren/ stammen. Men neme een pluk bananenstam, legt er allemaal fruit in, vouwt het blad en wikkelt er touwtjes om en klaar is je " enrichment" Het is de bedoeling dat je je fantasie de vrij loop laat en van alles maakt. Vooral iets waar ze moeite mee hebben om open te krijgen... Pfffffff een olifant moeite hebben met iets kapot maken...... gaan met hun logge gewicht er gewoon boven op staan en klaar met je fantastisch gevouwen speelgoed.
Maar mag de pret niet drukken: lekker geknutseld en prachtige kunstwerken gemaakt hahaha ( zie foto)
Vandaag geen olifanten shit geruimd ... eigenlijk alleen maar leuke dingen gedaan En dat bevalt me goed.
Vanmiddag samen met vriend Bernie ( uit Noorwegen) en de Mahoud wandelen met Boon Ma naar het bos. Emmer fruit aan je arm en slurfje voeren. Christus wat liep dat beest snel! Ik eerst met mn emmertje met watermeloen, ananas, en maĆÆskolven , voor Boon Ma uit. Mahoud naast de olifant om haar een beetje in bedwang te houden.
Ik houd ervan: beetje snelwandelen, loodzware emmer aan je arm en ondertussen fruit in het uiteinde van de slurf leggen. En dan moet je snel je hand terug trekken want dat beest heeft geen idee dat je hand geen fruit is.
Maar moet gezegd: wat een onwijs leuk dier is die Boon Ma.....! Fluwelen ogen, mooie, bouw en vriendelijk. Leuke wandeling van zeker een half uur gemaakt, door het bos, geweldig. Wij lagen elkaar wel, Boon Maa en ik. Iedere keer als ze fruit wilde, die ze van Bernie moest krijgen ( mijn emmer was leeg). Tikte ze me met haar slurf op mn schouder. Ik heb er een vriendin bij!
En dan is het ineens weer einde van de dag. Morgen ben ik met mijn groepje van vrij. we hebben besloten naar het strand te gaan : KHAO Takiab beach.
Heerlijk dagje helemaal niks, beetje in de zon liggen, in zee zwemmen, lekker eten en verder even helemaal NIKS
Toedeloe lieve allemaal, tot morgen

Reacties

Reacties

Pauline

Goed om te lezen dat je wat gas terug neemt...mooi verhaal, geniet van je stranddag!ā¤ļø

Annemieke

Blij weer wat gehoord te hebben van je!
Lekker rustig aan! ā¤ļø

Lau

ā¤ļø

Inge

Je schrijft leuk Sas. Sorry hoor maar ik moest toch wel lachen om de 1000 vliegen, stront verhaal, nat vanwege het zweet, nat vanwege de regen ?. Maar goed dat je het aangekaart hebt. Uiteindelijk moet je er ook toch wel wat plezier aan beleven. Ga zo door.

Ellen

Jeetje Sas , ik wist dat t geen snoepreisje was maar dit is wel best heftig allemaal, ik denk dat je even een 10 minuten gesprekje met Jam moet aanvragen.. een upgrade als vaste teamleider bij de bananenballenproductie ? lijkt me op zā€™n plaats voor n topper als jij ā€¦ nou geniet van je stranddag en laat je lekker masseren onder het genot van een cocktail ?ā˜€ļø?

Anneke

Goed dt j actie ondernomen hebt Sas anders had j er geen enkel plezier a beleefd!
TROTS op je!! Nu fijn genieten v Pun tussen t werken door!
Jij geeft j altijd 130% en meer dus nu ff klaar!!

Haha mooi verhaal n n dag geen spam was ook wel ff fijn??

Joke

Hihi jij altijd je haar in de plooi. Zou wel ff om het hoekje willen kijken. Je bent nog in conditie knap hoor. Geniet morgen van het strand.

Evert

Pak je rust Saskia & veel naar Pun! Voorzichtig aan! Groetjes!

Adriana

Hey Saskia, wat een fijn vooruitzicht dat je morgen vrij bent en lekker kunt bijkomen op het strand! Geniet van jouw vrije dag! ?

Brig

Goed zo! Tandje terug en laat die, niet groetende, pubers lekker een tandje erbij zetten. Lekker een dagje strand om her batterijtje weer op te laden zodat je Pun-week, zonder ziek zijn, een geweldige week kan worden!
Vraagje: al die bananen en bananenbladeren.....groeien die daar op eigen terrein of komen die ergens anders vandaan?

Mona

Je schrijft super leuk Sas!! Fijn om mee te lezen!!
Goed dat je naar jezelf luistert; je bent geen 20 meer; dus je mag rustig aan doen hoor; tis geen strafkamp!
Geniet tussendoor van je rust en ik ben benieuwd naar het strand!!

Regina

Hai Sas, fijn hoor, dat je het zo geregeld hebt. Je moet er wel plezier inhouden. Ziet er allemaal leuk uit op de foto's. Super leuk Boon ma en jij met je bananenballen, je moet er ook van genieten

Colinda

Heerlijk om weer iets te lezen. Ik geniet echt van jouw epistels! Let goed op jezelf en blijf genieten! En van Pun natuurlijk.

Padel Linda

Late reactie Sas maar wil ff zeggen CHAPEAU!!!ā€¦.dat je een stapje chill doet. Hoop dat je een heerlijk strand-niksdagje heb gehad want het klinkt allemaal best ā€œpedisā€ oftewel pittigā€¦.take good care. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!