elephantastic-2023.reismee.nl

Met zn allen een dagje naar buiten, gelukkig zonder Pa en Maaaaaa.....

Mijn eerste vrije dag. Is te doen he, na 2 dagen buffelen. Maar zal je vertellen dat ik een soort van gesloopt ben. Vandaag hoef ik even helemaal niks. Dus heb lekker uitgeslapen tot 07.30.....
Toch maar even met iedereen aan het ontbijt en het er even inwrijven dat ik vrij ben vandaag.
Het is fucking heet. Die koperen ploert doet zn best en binnen een paar minuten sop je in je sokophouders.
Ok,planning voor vandaag: Bezoekje aan Pun, gewoon erbij zitten en zien hoe ze reageert, lunchen, weer een bezoekje aan Pun en dan door naar de lodge om lekker aan het zwembadje te liggen met mn nieuwe Saskia Noort ( geweldig Annemiek!!).
Gewoon even de dag stap voor stap doornemen. Door de kokende zon richting Pun waar een aantal vrijwilligers me toch wel raar aankijken. Maar ja schijt aan... er is er maar 1 waarvoor ik hier ben en dat hoef ik niet uit te leggen.
En ja hoor, reageert weer gelijk op mijn stem. Ze sjokt gelijk naar het hek als ze me hoort. Ook zij heeft het heel warm dus ze blijft niet heel lang in de zon staan maar kruipt weer onder ons aangeschafte schaduw dak. Totdat ze de lopende tuinslang ziet liggen..... Die gaat haar bek in en ze heeft een frisse fontein in haar bek. De Mahout is het daar dus niet mee eens en na een hoop schreeuwen van hem ( die gasten kunnen niks normaal zeggen) en getrek aan de tuinslang, denkt ze: ik ga er op staan dan heeft ie mooi pech. Zo komisch om te zien. Ik heb er een filmpje van gemaakt die ik ga proberen te posten maar dat lukte vorige keer ook niet....
Omdat je me ondertussen kon uitwringen ben ik teruggegaan naar het centrum. Even een rondje park langs de beren en toen richting kamer waar ik weer in de verschoning ging.
Uurtje liggen??? Ben tenslotte vrij! Binnen paar seconden weer totaal van de wereld. Wel effe lekker zo'n power nap
Op naar de lunch: Mn Franse en Amerikaanse vriendinnen ( je weet wel, die huilebalken hahaha). Vroegen of ze mee mochten naar Pun?? Of course.... kunnen ze gelijk even filmen en of foto's maken.
Mn Franse vriendinnetje, Victoria, heeft haar hart verpand aan Boon Chuey, die ook daar staat. Dat is een zielig hoopje olifant: Onwijs doorgezakte rug door het constante rijden met bakken met toeristen op haar rug en een ontstoken voet.Of het goed gaat komen is zeer de vraag. Ze heeft veel pijn, ik vrees het ergste.
Maar goed, even foto's van Victoria gemaakt met haar liefde. Het meisje is zo komisch met haar frans/engelse accent: als zij praat is het of je naar " Allo Allo" zit te luisteren.
De twee dames zijn ook druk in de weer geweest om foto's en filmpjes van mij met Pun te maken. Ik ben er heel blij mee. op.

Ok nu even genoeg Pun ( huh heb je daar ooit genoeg van.... uh nee, ik niet, maar jullie misschien wel)
Mee in de vrachtwagen, waar ik weer zeer soepel in spring, naar het zwembad. Gewapend met bikini, handdoek, ereader en zonnebrand me geïnstalleerd op een lig bed en hup het water in. Zooooo lekker, en met een fantastische view op de olifanten en de roep van de Gibbons.
Gelukkig heb ik dat direct gedaan want ik lag nog geen half uur en was net aan het opdrogen toen het heul donker werd: Rain was on its way.
En ja hoor, paar druppels, en nog een paar druppels, toen een volledige wolkbreuk. Zat nog iets onder de overkapping maar het spetterde alle kanten op. En je gelooft het misschien niet: ik kreeg het koud.
Rennen naar het restaurant was even geen optie. Dus met bedje en al bijna in het toilet gaan liggen en wachten tot het over was. Nou dat ging dus niet gebeuren: Met een handdoek over mn hoofd richting restaurant: Lekker met mn natte bikini onder mn kleding.
Daar gewapend met een cappuccino in mn boek gedoken en wachten op mn afspraak met Edwin. Nou weet ik een beetje hoe hij is, ik was dus niet overtuigd dat hij zou komen. Na een belletje van mij kon hij niet anders dan op komen dagen.
Hij voelde zich niet lekker: hoofdpijn en keelpijn. Laat ik dat nou ook hebben. We hebben echt alleen maar tegen over elkaar gezeten de vorige keer maar ik denk dat hij sterke bacillen heeft.
Ik mag van hem in de lodge komen slapen als ik me niet lekker voel. En dat is heel lief maar dat ga ik niet doen: je bent een bikkel of je bent een bikkel. Paracetamol doet wonderen.
Achterop de scooter bij een medewerkster van het restaurant teruggebracht naar het centrum. En wat schertst mijn verbazing: er zat bijna niemand. Het hele husje was op schoolreisje naar een markt.
Dus mijn schotse collega vroeg of ik niet mee moest ( 3 keer moeten vragen wat hij zei): nee dus.
Weer even zuster Clivia gespeeld bij een engels meisje die ongeveer de huid van haar benen af aan het krabben is. Die hooikoorts tabletten doen wonderen. Dus haar hele goede raad gegeven ( ja dat kan ik best) en me zelf heel gelukkig geprezen dat ik nog niet in de prijzen val met de muggen beten. Ik smeer me dan ook de godganse dag in met gif. Jungle Weet rollers en een knal oranje spuitbus doen hun werk.
En dan is het weer 19.45... bijna bedtijd.
Dus ik zeg toedeloe lieve vriendjes en vriendinnetjes: Speak to you tomorrow. Ik zit zonder inspiratie

Reacties

Reacties

Anneke

Heerlijk ff me-time na 2 dgn keihard werken, lekkah..na jah tot d wolkbreuk!
Haha t’is n man he….’niet zo lekkerrr’!
Klinkt weer als n top dag Sassie n gelijk hebbie met j power nap…haha sister Clivia i the house…d jonkies zn blij met je!!

Linda

Jeetje Sas, 't is dat ik weet voor wie je daar bent. Maar voor de rest lijkt het wel op een strafkamp. Hahahaha

Helen

Niet gek hoor dat je gelijk in slaap valt, was t een avontuur!!!

Mona

Heerlijk om je avontuur mee te lezen!
Morgen weer aan de bak dus!

Kel

Mooie dag weer gehad mamsie ❤️❤️

Padel Linda

Leuk je te volgen Sas..en kom zelf net uit Italië onder de muggenbeten haha bijna hetzelfde:) Zo heeft een ieder daar zijn favoriete fantje...?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!